18 August 2015

Сурталчилгааны чиг хандлага

Сурталчилгаа, демотиватор, зүгээр зураг харсан ч тэр зүй тогтол нь нэг болохыг анзаардаг. Тодорхой жишээн дээр тайлбарлая. 
Лебедевийн студи ийм плакат дээр үед гаргасан:
Анистезлогийн өдрийн постер л до. Хаданд цовдлоотой Прометейн элгийг өдөр бүр бүргэд тоншдог домог гол санаа. Нэмэх нь Прометей өвчин намдаагч хэрэглээд гар утсаараа тоглосон шигээ Зевсийн шийтгэлийг өнгөрөөж байгаа юм. Энд 2 зүйлийг онцлох нь зөв: а) Хуучныг шинэтэй холбож б) Шинэ үеийн түгээмэл үзэгдэл - утастайгаа ноцолдох дээр анхаарал хандуулж. Эдгээр аргууд энэ постод олон таарна. 
Өөр жишээ: дээрх студийн бас нэг уран бүтээл - шинэ цагийн ОХУ-ын сүлд.
Бүргэд селфигийн модтойгоос гадна анхааралтай харвал сүлдний дунд байрлах Георгий Победоносец хүртэл жадны оронд утастай мод барьсан байгаа. Хуучин + шинэ. Эсвэл энэ байна:
Puzzle. Пазлын нэг онцлог - ямарч хамаагүй хэлбэрт шилжиж чаддаг. Тухайлбал:
Бие сэтгэлийн хэлтэрхий:
Үгүйдээ хүмүүсийн нэгдэлийг дүрсэлж чадна.
Puzzle заавал олонд танигдсан хэлбэртэйгээ байх албагүй. Нэг зүйлээс хэсэгхэнийг тасдаж авсан л бол үндсэндээ пазл мөн.
Дасаж дадсан (бараг стандарт болсон) дүр төрхийг өнөөдрийн цаг үерүү шилжүүлэх нь ямарч үед содон харагддаг. Нөгөө л "шинэ + хуучин".
Илүүдэл жинтэй Давид бол урлагийн бүтээл мөнөөс мөн.
Арга ядахад хуучны хогшилоор демотиватор хийхэд зугаатай болдог.
Эрс тэс байдлыг нэг газар төвлөрүүлэх нь бас сайн арга. Жишээ нь (харын эсрэг цагаан):
Эсвэл энэ (гоо сайхан хүчирхийллийн эсрэг):
Black humor-т бүр тохиромжтой. Нэг талд нь амьд, муу зүйл хийхээргүй төрхтэй эмээ, нөгөө талд нь үхээд гөшчихсөн муур байх жишээний.
Шог зурагт хэрэглэх нь ч бий (баяны эсрэг ядуу):
Бас нэг түгээмэл таардаг нь - эволюци, прогресс, хүний хөгжлийн сэдэв:
Эдгээр бүх аргуудын гол зорилго: энгийн үзэгдлийг энгийн бусаар харуулах.

No comments:

Post a Comment